מה זה תמלול ?

תמלול הוא למעשה העברת קובץ שמע לקובץ טקסט, על מנת לתמלל בצורה איכותית יש צורך בנסיון רב, ריכוז ומקצועיות. על המתמלל להיות בעל יכולת להבדיל בין קולות שונים, אינטונציה , מבטא וזיהוי נכון של הדוברים.
על מנת לתמלל כראוי יש לעבור הכשרה בנושא ולהיות בעל יכולת מקצועית בתחום.
ישנם סוגי שתמלול שונים כמו:

תמלול משפטי
תמלול ראיונות
תמלול הרצאות
תמלול שיחות
תמלול פגישות
תמלול בשפות שונות

מהו תמלול משפטי?

תמלול משפטי משמש לרוב כראיה בבתי משפט בסוגיות שונות על מנת להוכיח דברים שנאמרו בין התובעים לנתבעים, או בין אנשים הקשורים לתביעה, לרוב כאשר מבצעים תמלול משפטי יש צורך בקבלת הצהרת מתמלל אשר מצהיר כי אינו קשור לאחד הצדדים כמו גם שביצע את התמלול בצורה מקצועית ואמינה ושאכן שיקף בתמלול את מלוא השיחה. על כן ישנה חשיבות עליונה לתמלול זה, שכן הוא יכול להטות את הכף לכאן או לכאן במהלך המשפט.

מה זה תמלול ראיונות?

תמלול ראיונות נועד להמיר ראיונות אשר הוקלטו לכדי קובץ טקסט או ניתן לפרסם או להשתמש לצורכים פנימיים בחברות שונות. אנו באודיו טייפ מבצעים תמלול של ראיונות עיתונאיים, ראיונות עבודה, תמלול עבודות מחקר ועוד.
לעיתים הקלטות מסוג זה מוקלטות בתנאים לא אידאליים ולכן ישנו צורך בניקוי וסינון הרעשים בהקלטה.

תמלול שיחות מה זה אומר?

כיום כמעט לכל אחד יש מקליט שיחות אוטומטי במכשיר הנייד, סיטואציה זו מביאה למצב בו כל שיחה יכולה לשמש כראיה מפלילה בבית המשפט. על כן הרבה פעמים ישנו צורך בישורת תמלול שיחות מוקלטות, יש לציין שחשוב שהקלטות אלה חיבות להיות מוקלטות כחוק במידה ואין הן מוקלטות כחוק הן לא יהיו קבילות בבית המשפט והתמלול יהיה חסר ערך.

You are currently viewing מה זה תמלול ?